Inge tid!

Hojhojhoj! Har varit sjukt upptagen så har inte hunnit/orkat skriva nåt alls.. Har dock jätte mycket att berätta!

Idag är jag ledig, inga föreläsning eller seminarium eller liknade, skönt! Men har typ tusen saker att göra ändå! Har precis käkar pannkakor till frukost/lunch, mums mums.. Kändes som en bra frukost efter igår. Ikväll blir det den legendariska pubrundan! Vilket betyder att vi kommer besöka alla nationernas pubar o slinker nog ner en öl på varje.. totalt 14 nationer.. alla har pubar! Får väl se om man kryper hem ikväll! Fyfan, sen börjar man ju 8:15 i morgon.. Wakeup calls är välkommna!

Igår(Tisdag31/8) var det lärarinsparkens danskamp, skit roligt! Trost att jag inte kan dansa :D Några i vårt gäng var dansare så dom kriograferade ihop en jätte bra 90tals insperad dans till rednex-old pop in an oak. Vi fick inte välja låt själv utan fick en låt utvalda av Generalerna. En timme hade vi på oss! Tycker vi gjorde riktigt bra ifrån oss, iaf alla andra :D
Sedan skulle vi iväg till snerikes nattklubb.. när vi kom ditt var dock ALLA där.. typ alla uppsalas studenter verkade ha tänkt precis som oss.. så det var en helvetes kö.. så vi stod där en timme, men kön flyttades inte mer än en meter...
Så vi sket i det och drog till Uplands pub Svantes.. Jätte trevligt ställe!
Jag var typ dödshungrig vid det här laget så jag och Sofia bestämde oss för att beställa  lite mat o dela på... Tog två timmar att få den pg av alla människor...
Var många som skippade sverikes o drog till närmaste pub.. som var svantes... Men det var värt väntan.. Gott som fan! Ribs, pommes, bea och coleslaw! Mums!  Och medans vi väntade drack vi en massa öl, sjöng, och spelade öl spel! Trevligt som fan! Blev hemgång tidigt.. skönt :) blev skapligt full än då!

Här i uppsala går vi ut tidigt så vi orkar oss upp till föreläsningar dagen efter :D


Lär väl berätta lite om tidigare kvällar eftersom jag inte orkat uppdatera på ett tag..

Förra fredagen (26/8) var det stadvandring på schemat! Det var kul! Dock fick jag feber på eftermiddagen, typ 39 graders.. :( Men det hindrade mig inte!  Stadsvandringen gick ut på att all lag skulle springa runt på en massa stationer, lösa uppgifterna på dem o fjäska en jjääävla massa för faddrarna som höll i stationen.. För extra poäng så klart ;) Det var kul faktist, vi fick blandannat köra norskfylla leken, vända filten (15 pers på filten o vända den medans man stod på den.. inte nudda mark!), apelsinleken (skickade den längst ledet utan armarna), mäsnkligt köttberg.. typ en pyramid! Blev nästan mossad :D  Sen efter stadsvandringen drog vi ut på värmlands, jag blev typ bara sämre och sämre, så inne på värmlands stod jag och skakade som en tok o frös.. Var typ dödsvarmt där inne sa de andra, pg att det var så mycket folk.. Så jag gav upp rätt tidigt o drog tillbaka till flogsta.. Sarah tvinga i mig en massa alvedon sen sov jag till 4 då jag vakan av att jag frös som en tok igen, trodde jag skulle frya ihjäl.. Höll egentligen på att brinna upp haha.. Så sarah matade i mig mer alvedon.. Tur att man har Sarah!

Åkte hem på lördagen, han typ friskna till mig lite så följde med dom bästa ut hemma! Sjukt trevligt! En massa flumm och skratt! Härligt att va hemma..  Saknar er alla redan!

I måndas var första riktigt skoldagen, introduktions föreläsning och kuruptakt... Låter sjukt intressant men kommer bli en jävla massa pluggande.. Första tentan om ca en månad.. Våra faddrar säger att den kursen jag fick börja med är den svåraste.. typ 70% av dom som gick den första perioden förra året kugga.. eller nåt sånt.. :S Men jag ska ge mig fan på att klara det... Plugga känns helt rätt! Går inte att gemföra med varken, gymnasie eller folkhöskole stuider!

PUSSHEJ hoppas ni alla mår bra, det gör jag iaf! Rapport om pubrundan kommer i morgon eller på fredag.. om jag minns nåt av den :D:D:D wish me luck

Föresten.. Om det är nån som har tid/lust/ork att hjälpa mig fixa nå snygg layout till min lilla flummiga blogg vore det jätte schyst, eller om ni vet nån annan :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0